Ofertomed

Най-добрите неща, които една жена може да направи за себе по време на менструация!

Хората в България се нуждаят от способни лекари и компетентна здравна информация. Ако искаш да помогнеш за обучението на бъдещ лекар, натисни бутона donate.

Вие дарявате средствата на Фондация „Прогрес медик“, която подпомага студентите по медицина в България.

 
Най-добрите неща, които една жена може да направи за себе по време на менструация!


   Менструалният цикъл е индивидуален период за всяка една жена. При някои протича леко и безболезнено, а при други е свързан с доста сериозни спазми и дискомфорт. По време на менструация в женския организъм се случват много процеси, които малко или много са причина както за физическите оплаквания на жената, така и за промените в нейното емоционално състояние. През този период всяка една жена може да се погрижи за себе си и да направи менструалният цикъл приятен и комфортен.

   Това са вашите женски дни. Дайте си почивка! Поне два от дните в менструация отделете за себе си, любими занимания, почивка или всичко онова, което ще ви направи щастливи. Тялото е съвършено и много добре знае кога от какво се нуждае. Чуйте го. Не случайно през някои месеци болките са по-силни, а други минават леко и неусетно. Когато не се чувствате добре, дайте шанс на тялото да се отпусне и да премине по-леко през този период.

   Хранете се леко и балансирано. Обикновено в този период жените имат апетит към всички храни, особено към сладките. Някои дами споделят, че се чувстват подути или с нарушено храносмилане. Добре е по време на менструация да се храните балансирано. Това не означава нещо по-специално, а просто да спазвате един здравословен режим, който така или иначе е препоръчително да следвате. В менюто е добре да присъстват плодове, зеленчуци (витамините спомагат за бързото протичане на възстановителните процеси), месни продукти (заради загубата на кръв, а от там и на желязо), млечни продукти (калцият подобрява възстановяването на съдовете). Избягвайте пържени храни, газирани напитки, десерти в големи количества. Порциите трябва да бъдат малки, за да не усещате тежест след нахранване. Водата и чайовете са чудесна и задължителна част от менюто.
  
   Вземете си топъл душ. Водата ще накара тялото ви да се отпусне, а високата температура ще облекчи болките и ще ви релаксира още повече. Топлият душ в този период създава усещане за спокойствие, чистота и намалява напрежението, което много жени усещат по време на менструация.

   Променете настройката си към този период. Много жени чакат с неприятно чувство този период. Това не бива да бъде така, защото това е най-женската седмица от месеца. Спомнете си, че именно редовният менструален цикъл е признак за здраве и за това, че женската репродуктивна система изпълнява своите функции. Менструацията е женствен период, защото е признак за това, че жената се е подготвяла за износване на плод, но това не се е осъществило и целият този процес завършва с отделяне на маточната лигавица, която е създавала условия за имплантиране на оплодената яйцеклетка. Обикнете този период, защото той ви напомня за това, че сте жени.

   Намерете начин да се справяте с лошите настроения. Много жени се чувстват депресирани, напрегнати, изнервени по време на менструация, което е разбираемо заради хормоналните промени. Обаче това не бива да бъде оправдание за лошото настроение и далеч не означава, че трябва да превръщате собствения си живот и този на останалите в драма и негативизъм. Напротив, намерете начин да приповдигнете настроението си и енергията си с медитация, любима книга, любимо занимание, хоби, среща с приятели, време за себе си или нещо ново и нетипично за вас. Всичко, което би ви направило по-енергични и позитивни е добре дошло в този период, а и не само по  време на него. Правете себе си и хората около вас щастливи.

   Отдайте се на женски занимания в най-женската седмица. Шопинг, маникюр, фризьор, срещи с приятелки и всички други женски неща са чудесна опция за прекарване на времето в този период. Ще се заредите с енергия и настроение.

   Спортувайте. През последните дни от менструалния цикъл може да се отдадете на спорт, който ще спомогне доброто настроение, отделянето на остатъчните количества кръв и за по-добрият тонус на тялото. Бягане, танци, фитнес или друг любим спорт са добре дошли към края на периода.

   Менструалният цикъл е символът на женствеността. Всяка една жена в този период трябва да се постарае да направи най-доброто за себе си, за да се чувства спокойна и щастлива.

 

Изпрати здравно запитване

Намери най - добрата клиника и спести средства за твоето лечение

Търся най - обща информация
Търся подходяща клиника и ценово предложение
Искам да запазя час
Позволено е качване на файлове с максимален размер от 3 MB, и формат JPG, JPEG, PNG и GIF, ZIP, PDF.


846

реклама

Коментари



Свързани статии

Сподели !